Triggerpont terápia

A Triggerpont terápia (avagy TRP terápia) az olyan makacs izomfájdalmak kezelésének módszere, amelyet az izomban kialakult, görcsös csomó okoz. Ezt okozhatja többek között egy hirtelen mozdulat, a rohanó és stresszes életvitel, a mozgáshiány és rossz testtartás, hideg-bántalom (légkondicionáló), komoly sérülés vagy edzés során végzett megerőltető gyakorlat, stb. A kialakult triggerpontok közül megkülönböztetünk aktív és látens triggerpontokat. Az aktív pontok olyan izomcsomók, amelyek folyamatosan fájnak (nyugalomban, mozgásra és nyomásra is), kisugárzik belőlük a fájdalom a környező területekre. A látens triggerpontokat csak nyomással lehet felderíteni (csak akkor fájnak), ennek ellenére azonban könnyedén okozhatják a környező mozgásszervek legkülönfélébb tüneteit.

Triggerpont terápia

A triggerponti izomcsomókat megkülönbözteti pl. az izomgörcstől az, hogy rosszul vagy egyáltalán nem reagálnak a nyújtásra és a masszírozásra. A triggerpont terápia során a gyógytornász / gyógymasszőr ezeket a pontokat térképezi fel. Mivel a nyújtás a csomót nem képes oldani, a hagyományos masszázs pedig általában nem koncentrált nyomást gyakorol a triggerpontra, ezért speciálisan kivitelezett, összpontosított és kitartott nyomásokra van szükség az izomcsomó oldásához. Bár a kezelés eleinte fájdalmas, a nyomás hamar képes feloldani a csomókat, így az izom szinte pillanatok alatt magától regenerálódik és visszatér nyugalmi állapotába – ezzel teljesen megszüntetve a fájdalmat. Ez a gyors és kellemes megkönnyebbülés az, ami miatt pácienseink kifejezetten áldásos kezelésnek tartják a triggerpont terápiát. Az alkalmi kezelések végeztével nem marad annyiban az izom felfrissítése, szinten tartó kezelésekre és további nyújtó-masszírozó gyakorlatokra is szükség lehet. Nagyon fontos, hogy a triggerponti terápia nem végezhető fájdalomcsillapító szedése mellett, mivel a gyógyszerek jelentősen befolyásolják a fájdalomérzetet, így a triggerpontok felderítése és oldása is lehetetlenné válik.

További információk a Triggerpont terápiáról: