Életmódbeli tanácsok csípőfájdalom esetén

Posted on
 

Ügyeljen a testsúlyára!

A súlyfelesleg fokozott terhelést ró az ízületekre.

• Tornázzon, mozogjon rendszeresen!

A mozgás javítja az ízületek vérellátását és erősíti a csípő körüli izmokat.

Kerülje az ugrálást, futást és a hirtelen mozdulatokat.

• Kerülje a cipekedést és a nagyobb súlyok emelését.

A vásárolt árut lehetőleg hátizsákban vagy a vállakon szimmetrikusan elosztva vigye.

• Hordjon kényelmes lábbelit!

• Használjon segédeszközt!

Ha a járás fájdalmas vagy sántítva jár, a támbot tehermentesíti a csípőt és a járást megkönnyítheti.

A botot mindig a fájdalmas oldallal ellentétes oldalon fogja.

A támbotot a ma nagyon divatos nordic walking-gal helyettesítheti, mellyel nem csak a csípőt és térdízületet tehermentesíti, hanem a felső végtag és a törzs izmait erősíti és a tartást is javítja.

• Ne üljön túl alacsony székre!

Az ideális magasságú széken a combok vízszintesek, a lábszárak függőleges helyzetűek és a talpak a talajon támaszkodnak.

• Kerülje a keresztbetett lábbal való ülést!

• Pihenésképp próbáljon hasra feküdni!

Megelőzi a csípőízület beszűkülését.

Ezzel tudja nyújtani a zsugorodott csípő körüli izmokat.

• Hanyatt fekvéskor ne tegyen párnát a térdek alá!

Ez fokozza a csípő körüli izmok zsugorodását.

Ha háton fekve alszik az alsó végtagokat ne párnázza alá, mert az hajlamosít a csípőízület hajlított helyzetű beszűkülésére.

Ha oldalt fekve szeret aludni egy párna vagy szivacskarika a két térd között csökkentheti a csípő feszülését.

Comments

Küldjön üzenetet!

E-mail:
Tárgy:
Üzenet: