Az orvos borogatást javasolt. De milyen is a helyes borogatás?

Posted on

A borogatás egy-egy testrész vagy ízület vizes ruhával történő beborítása.
Megkülnböztetünk hideg -, meleg -  és felmelegedő borogatásokat.

 

Hideg borogatás:

14-16 fokos csapvízbe áztassunk egy törölközőt, majd lucskosan (kicsit kicsavarva, hogy ne folyjon belőle a víz) tegyük a kezelendő testrészre. A test melegétől a borogatás felmelegszik, így ne hagyjuk fenn 5-10 percnél tovább.
A hideg borogatás célja a hőelvonás, a fájdalom- illetve vérzéscsillapítás.
Naponta többször ismételhető.

 

Meleg borogatás:

40 fokos vízbe áztassunk törölközőt, majd 15-30 percre helyezzük fel az adott testrészre. Érdemes még egy száraz törölközővel vagy ruhával betakarni a borogatást, mert ez meggátolja a kifelé való hőleadást.
A meleg borogatást használhatjuk kisebb emeésztőrendszeri görcsök enyhítésére, krónikus ízületi gyulladás -, lágyrészek fájdalmának csökkentésére.
Naponta többször alkalmazható.

 

Felmelegedő borogatás:

A kezelendő testrészre helyezzünk egy hideg vízzel átitatott kendőt és erre tegyünk egy felmelegített kendőt. Ezt a borogatást akár több órán keresztül is fenn lehet hagyni.
A felmelegedő borogatásnak görcsoldó hatása van. Emellett a lokális anyagcsere fokozására, krónikus ízületi gyulladásra és nyirokeres pangásokra használhatjuk.

Comments

Küldjön üzenetet!

E-mail:
Tárgy:
Üzenet: